مقالات آرشیو خبر ها
خدا می داند که من خوبم!

خدا می داند که من خوبم!

فصل یوونتوس از اغتشاشی بی سابقه یه پنجمین اسکودتوی پیاپی رسید. بیانکونری فصلش را با افتی حماسی (!) شروع کرد، اما با نوار شکست ناپذیری بسیار طولانی ادامه داد تا عنوان قهرمانی را کسب کند. مینا روزکی نویسنده ی یوونتوسی و همیشه در صحنه ی ESPNFC نگاهی به این فصل یوونتوس انداخته است، تا پایان با ما همراه باشید:

 

فصل در یک جمله:

 

در فصلی از بازگشت های باورنکردنی، به نظر می رسید یوونتوس به سوی بحران می رود اما فصلشان را برگرداندند و اسکودتو را دوباره مال خود کردند.

 

نقاط پررنگ:

 

نقطه ی پررنگ این فصل می تواند نوار پیروزی باورنکردنی ای باشد که یوونتوس بر جای گذاشت. بعد از شکستی شوم برابر ساسولو که باشگاه را در رتبه ی 12 جدول باقی گذاشت، پیشکسوتان تیم در کنار مدیریت رده بالای باشگاه از تیم و تازه واردان بسیار زیادش درخواستی داشتند، ارزش پیراهن و ذهنیت پیروزی که در خود دارد را به آنها یاداوری کردند.

 

یوونتوس توانست بازی بعدیش را دقیقه ی آخر برابر تورینو برد، اولین برد از نوار شکست ناپذیری 26 تایی تماشایی یوونتوس، تنها هلاس ورنای سقوط کرده در یک بازی بی معنی یکی مانده به پایان فصل سری آ‌ توانست یوونتوس را شکست دهد.

 

سال جاری به خاطر اشتباهات کلی که توسط باشگاه اتخاذ شده بود بسیار بد شروع شد، اما نه رفتن ستاره هایشان و نه از راه رسیدن کلی بازیکن جوان برای دور کردن بانوی پیر از شکیبایی ذهنی و عطششان برای موفقیت مداوم دور نکرد و توانستند در عین شایستگی پنجمین اسکودتوی پیاپی را به دست بیاورند، یک پیروزی برابر میلان در کوپا ایتالیا هم دابل را یک بار دیگر برای ویترین افتخارات به ارمغان بیاورد.

 

نقطه ی منفی :

 

متاسفانه، با وجود پیروزی های باورنکردنی در سری آ، یوونتوس باید با حسرت حذف از لیگ قهرمانان اروپا آن هم انقدر زودهنگام زندگی کند. اگر در بازی اخرشان برابر سویا با شدت و دقت بیشتر عمل می کردند، می توانستند از مصافی سخت با بایرن مونیخ در یک هشتم نهایی اجتناب کنند.

 

گل فرناندو یورنته برابر تیم سابقش همواره دردناک خواهد بود، اما هیچ چیز سخت تر از هضم اشتباه فاجعه بار اورا یک دقیقه مانده به آخر بازی در دور برگشت لیگ قهرمانان نخواهد بود، اشتباهی که باواریایی ها اجازه داد که تا گل مساوی را بزنند و بازی را به وقت اضافه بکشانند. اگر فقط آلوارو موراتا بیرون نمی رفت، اگر فقط اورا تصمیم بهتری برای دفع توپ می گرفت، اگر فقط یووه در ورزشگاه خودش با اعتماد به نفس بالاتری بازی می کرد ….

 

حسرت های زیادی این تیم را عذاب خواهد داد، تیمی که بی قرار است تا خود را در سطح اروپا ثابت کند، انها باید امیدوار باشند که فصل بعدشان در اروپا پرثمرتر باشد.

 

ستاره ی فصل :

 

با 23 گل و 9 پاس گل، بازیکن تازه وارد یوونتوس ثابت کرد که تاثیر گذار بوده است. حرکات او، هوشش و عزم برای موفقیت باعث شده در پیراهن راه راه یوونتوس کامیاب شود و به هواداران اجازه دهد که کارلوس توز بزرگ را فراموش کند.

 

با این حال و دروازبان یووه جانلوییجی بوفون احتمالا بهترین فصلش در لباس یوونتوس را پشت سر گذاشته است و او هم در سری آ‌ و هم در لیگ قهرمانان بازی هایی باورنکردنی از خود ارائه کرد تا خیال تیمش از خط دفاع را آسوده کند. او رکوردی جدید برای دقایق گل نخوردن به جای گذاشت و از نظر هواداران هم به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل یووه انتخاب شدحضور بوفون در رختکن و واکنش های قابل توجهش در زمین، مثل آنهایی که برابر سیتی در اتحاد انجام داد، او را ستاره ی میدان یووه کرد. فکر کردن به اینکه باشگاه چطور می تواند بدون کاپیتان 38 ساله اش زندگی کند، لرزه به اندام آدم می اندازد.

 

هدف بعدی :

 

بعد از کالچوپولی، بسیاری در مورد آینده ی یووه تردید داشتند و نگرانِ مدت زمانی بودند که طول خواهد کشید تا باشگاه وضعیت قبلیش را بازیابی کند و به عنوان یکی از برترین باشگاه های جهان بهترین بازیکنان را جذب نماید.

 

با قهرمانی های اخیر، باشگاه رشد بی نظیری داشته است و حتی از بزرگترین آرزوهای مدیریت هم پا را فراتر نهاده. تیمی که دیگر در مواجهه با بزرگان و بهترین های اروپا بی اعتماد به نفس نیست و بازیکنانی که برای بازی در یووه انتخاب می شوند به خوبی می دانند که آنها نه تنها برای جام می جنگند، بلکه این فرصت به آنها داده می شود که رشد و پیشرفت نمایند.

 

درحالیکه یوونتوس زمانی به خاطر از دست دادن بهترین ستاره هایش هراسان بود، حالا بازیکنانی نظیر پل پوگبا چندان شیفته ی ترک باشگاه نیستند. آنها ارزش ماندن در باشگاهی که به بهترین بازیکنانش ثبات می دهد و پروژه های شگفت انگیزی در جایگاهش دارد می دانند. اگر یوونتوس می خواهد به پیشرفت به همین طریق ادامه دهد، آنها باید یا تیمشان را حفظ کنند و یا تنها وقتی بازیکنانشان را بفروشند که از آن طریق بشود بازیکنان بهتری به تیم آورد که بتوانند برایشان پیشرفت را به ارمغان بیاورد.

 

آنها از لحاظ اقتصاد و کاملا می توانند بهترین بازیکنان را جذب نمایند، یوونتوس سال 2015 از طرف موسسه ی فربس 837 میلیون یورو ارزش گذاری شده بود و حالا این فصل ارزششان را به 1. 3 میلیارد یورو رسانده اند. آنها رشدی باورنکردنی داشته اند، تیم جوان است و می تواند بیشتر از اینها پیشرفت کند، پس در بازار ترانسفری پیش رو مسئولان تیم باید تنها روی خرید بازیکنانی تمرکز کنند که به این تیم کم نقص فعلی چیزی اضافه کنند.

 

خط هافبک ناحیه است که بیشترین سرمایه گذاری را می طلبد، چرا که ماسیمیلیانو آلگری به دنبال بازیکنان خلاق بیشتری در تیمش می گردد. باید جایگزینی برای کلودیو مارکیزیو مصدوم که در بهترین حالت تا ماه اکتبر بازنخواهد گشت پیدا شود.

 

اگر آلوارو موراتا به رئال مادرید و یا هر تیم دیگری برود، یک مهاجم دیگر باید خریداری شود که امیدوار باشند خصوصیات مشابهی با او داشته باشد تا تنوعشان در خط حمله حفظ شود. با وجود مربی فوق العاده ای که سکان دارشان است و تیمی که بی قرار جام های بیشتر است، آینده برای مردان سیاه و سپید پوش روشن به نظر می رسد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: